krivky

Cvičení


Pokud se týká zdraví mozku, pak začít pravidelně cvičit je často to nejobtížnější, co lze zavést do našeho životního stylu. Fyzická cvičení přitom nemusí být nijak vysilující nebo časově náročná, abychom dosáhli kýženého prospěchu. Nejdůležitější je cvičit pravidelně (to znamená 30 minut denně, tato doba je dostatečná pro preventivní účely).

Kardiovaskulární cvičení (cvičení posilující čerpací sílu srdce, mezi která patří plavání, chůze, běh a cyklistika) a posilovací cvičení (cvičení posilující svaly, kam patří posilování a cviky sed-leh) jsou nejlepšími typy cvičení pro posílení zdraví. Některé sporty, jako například plavání či běžecké lyžování, v sobě zahrnují výhody obou typů cvičení.

Cvičení přináší prospěch, neboť zvyšuje průtok krve do mozku a snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, která jsou příčinnou vaskulární demence. Pravidelné fyzické cvičení také udržuje hormonální rovnováhu a stimuluje uvolňování látek potřebných pro život mozkových buněk. Tímto způsobem může cvičení přispět k oddálení nástupu demence.

Tento web používá cookies. Prohlížením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.

Souhlasím Více informací