krivky

Duševní aktivita


Duševní cvičení a mentální aktivita bývá spojována s nižším rizikem vzniku Alzheimerovy choroby. Udržování mozku v činnosti zvyšuje a posiluje spojení mezi mozkovými buňkami a rovněž buduje „kognitivní rezervu“. Mozkové buňky s přibývajícím věkem odumírají, ale výzkumy ukazují, že duševní a společenské aktivity podporují nová spojení mezi buňkami. Tato nová spojení rozvíjející se mezi mozkovými buňkami vytvářejí „tlumící zónu“, která kompenzuje ztrátu kognitivních funkcí v době, kdy přichází demence. Zdá se, že tato „tlumící zóna“ způsobuje u lidí s vyšší kognitivní rezervou pomalejší nástup příznaků demence, než je tomu u lidí s nižší kognitivní rezervou.

Abychom zůstali duševně aktivní, je nutné přijmout myšlenku celoživotního vzdělávání. Klíčem je obohacování zážitků učením a děláním nových věcí (lepší než opakování stále stejných starých aktivit). Rozmanitost a originalita udržují bystrou mysl a podporují zdraví mozku.

Tento web používá cookies. Prohlížením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.

Souhlasím Více informací